2015-12-21-Outlaw-PPC2"המורד"– הנו אחד מהארכיטיפים, בהם משתמשים בעולם הפרסום והשיווק. לקוח בעל אופי של "מורד" מעריך את המוצר או את התוכן הבלתי קונבנציונאלי, הייחודי, שובר המוסכמות, ולכן יימשך גם למסרים שיווקיים המועברים באופן זה.

אז מה זה "ארכיטיפ"?

ה"ארכיטיפ" הוא אב טיפוס, תבנית אישיות, המגלמת בתוכה סט של ערכים, שאיפות, מוטיבציות והתנהגויות אופייניות, באמצעותן אנו יכולים לאפיין את אופיו ואישיותו של מי שניצב לפנינו.

הסיווג בתבניות הנה יכולת מולדת הקיימת במוחו של האדם, ומאפשרת לו להבין בפשטות ובמהירות מה הסיפור של האובייקט העומד לפניו. דוגמא לארכיטיפ ידוע היא דמות "האם". כל התינוקות בכל התרבויות שותפים לחוויית האם. תפיסת התינוק את אמו, משלבת בתוכה את דימוי האם, כפי שהגזע האנושי חווה אותה מאז ומעולם.

הארכיטיפים מופיעים לאורך כל ההיסטוריה במגוון של צורות. ניתן למצוא אותם בסיפורים, בסמלים, בטקסים, במיתוסים, וכן… גם בעולם השיווק והפרסום.

פרט ל"מורד", קיימים 11 ארכיטיפים נוספים, בהם משתמשים בעולם השיווק והפרסום: הגיבור, התמים, המאהב, הקוסם, השולט, האדם הרגיל, חוקר העולם, המטפל, המשכיל/החכם, היוצר והבדחן.

עיקרון שיווקי – כדי למכור, אין די בהעברת איכות המוצר על מאפייניו המעשיים, אלא יש לבנות סביבו סיפור, שיסייע לצרכן מבחינה רגשית להעדיף מוצר זה על פני המוצרים המתחרים.

הארכיטיפים מסייעים לעסק לאפיין הן את מהות העסק עצמו, והן את קהל היעד שלו, ובהתאם לשלב את מאפייני הארכיטיפ באסטרטגיית שיווק שמתאימה ו"מדברת" אל אותו קהל יעד, כך שיבין את סיפור המותג ואת ערכיו.
באופן זה, נוצרת זהות מוגדרת למותג, כזו המשקפת באופן מובהק את התקוות ואת השאיפות של לקוחות העסק, כך שהלקוחות מזדהים אתו ומעדיפים אותו על פני האחרים. זו הסיבה בגינה ערכו הכלכלי של המותג גבוה מערכו של המוצר.

אם כן, באמצעות שימוש בארכיטיפים, ניתנת משמעות למותג, ומתאפשרת שמירה על הבידול של העסק בסביבה תחרותית.

אמחיש את השימוש בארכיטיפ "המורד", באמצעות המיתוג של "הארלי דיווידסון", שהוא דוגמא מובהקת לשימוש בארכיטיפ זה.

"המורד" מחפש מהפכה. במצב המיטבי שלו, הוא חופשי, אמיץ וסתגלן. עם זאת, במצבים מסוימים הוא עלול להיות הרסני ובלתי ניתן לשליטה.

מותג מסוג "מורד" ממצב עצמו כאלטרנטיבה למיינסטרים. למותגים מוצלחים מסוג זה "קהל מאמינים", דוגמת כת. הדבר הגרוע ביותר למותג מסוג זה, הוא להפוך לפופולרי מדי.

בפרסומת של "הארלי דיווידסון" הגיבורה היא אישה בלונדינית גבוהה. עצם הצגת אישה כרוכבת על אופנוע כבד, היא כבר חתירה תחת המוסכמות. בנוסף, בשונה מהמקובל בפרסומות, בהן נשים בלונדיניות גבוהות הן מאוד מטופחות ונשיות, ובדרך כלל מוכרות מוצרי יופי, בפרסומת ל"הארלי דיווידסון" האישה היא חזקה, עצמאית ולוקחת סיכונים.

הפרסומת של הארלי דוידסון – המורד:

הניסיון שלנו במאסטרנט לימד אותנו, שמהרגע שבו אנחנו מכניסים את עולם הארכיטיפים ללב המסרים והשיווק של הלקוחות שלנו, הקהל הופך להיות ממוקד יותר והשיווק של העסק הופך להיות אפקטיבי יותר.

משרד השיווק מאסטרנט תופס לך לקוחות ברשת.
השיחה חינם.  שווה לנסות.  כל הפרטים בלחיצה כאן.

IMG_0290Square2xSmall300x300-Transparent בהצלחה,
סני שלומי – מאסטרנט.

 

 

 

 

 

Comments

comments