משהו אחד שבר את גב הגמל.  משהו קצת הזוי, לא הוגן ומאוד מעצבן.

בהמשך המאמר, אחרי שתקראו את המצב העגום שיש עם הפרסום בפייסבוק, אפרט מהן האפשרויות שיכולות לעזור לכם להחליט אילו סוגי פרסומים יעזרו לכם יותר בפייסבוק, ואיך למקד את הפרסום בפייסבוק, במקום לזרוק כסף בלי הכרה ולפרנס את פייסבוק ועוד כמה משווקים לא הוגנים, בלי לקבל שום תמורה.

מה הסיפור?

לפני כחודש פנה אליי בעלים של חברת השקעות.  היה שם משהו עם המילה "קרנות גידור".
האיש הזה הוא הבעלים והמנכ"ל.  כלכלן בעל תואר שני.
כדי להשקיע בקרנות שלו, צריך לשים מינימום של 100,000$.
לא נכון שהיום האיש הזה לא מאמין בשיווק באינטרנט.  נכון לומר שהיום האיש הזה "יודע" שהשיווק באינטרנט לא עובד.  הוא איבד כל תקווה בגלל סכום גדול שמישהו שם שכנע אותו להשקיע אך ורק על פייסבוק, כשאין לו באמת מערך שיווקי באינטרנט, למעט אתר אינטרנט נטול תנועת גולשים משמעותית.

העצוב בסיפור הזה, הוא שזהו לא סיפור יחיד.
להערכתי הגסה, משהו כמו 30-40% מהפניות שאני מקבל, כוללות סיפורים עצובים של בזבוזי כספים ושל תסכולים ואכזבות קשות, בגלל קמפיינים מיותרים בפייסבוק.

איך זה קרה?

זה קרה לאותו מנכ"ל של חברת השקעות, בגלל "משווקי פייסבוק" שצריכים לדעתי להחליף מקצוע, או להתמקצע באמת.
הוא סיפר לי, שבחורף 2015, הוא החליט להכנס לאינטרנט, כי הוא הבין ששיווק מפה לאוזן הוא תהליך איטי מידי עבורו.  הוא עשה מצד אחד את הדבר הנכון ביותר לדעתי – פנה למשווק שיעשה עבורו את העבודה.  אבל מצד שני, הוא פנה למשווק אינטרנט "בעייתי מאוד".
בשורה התחתונה, הוא הוציא 8,000 ש"ח על קמפיין פרסום בפייסבוק.
מטרת הקמפיין: להביא משקיעים שישימו מינימום של 100,000$.
כמות הפניות שהוא קיבל מהקפמיין: 0 עגול.

למה זה קורה? **

א. בגלל "משווקי אינטרנט" שלא מכירים כמעט דבר למעט "פרסום בפייסבוק", ושמשוכנעים (ולצערנו גם משכנעים) שהפרסום בפייסבוק עובד תמיד לכל סוגי העסקים, ובכל סוגי הקמפיינים בפייסבוק.
לא מספיק להשתתף בקורס פייסבוק, להעלות קמפיין או שניים.  זה לא נכון.  זה לא נותן את התמונה הגדולה של השיווק באינטרנט ושל השיווק הרחב יותר.

ב. בגלל משווקי אינטרנט רמאים, שמנצלים את חוסר הידע של בעלי עסקים, ושעושקים בעלי עסקים תמימים שפשוט לא מכירים את עולם השיווק באינטרנט.

קראתי לאחרונה מודעות של משווקת פייסבוק חוצפנית כזאת, שטוענת ש"השיווק בפייסבוק עובד, ואין אפשרות אחרת".
אז.. זה עובד למרבית העסקים, לאלה שיודעים איך לשלב את פייסבוק עם שאר ערוצי השיווק והפרסום באינטרנט ובכלל.
הטענה ש"אין אפשרות אחרת למעט הפרסום והשיווק בפייסבוק" היא פשוט חוצפה גדולה מאוד וזלזול אחד גדול.

אם יש לך כסף להשקיע, האם תחפש קרן השקעות בפייסבוק???

התשובה היא "לא!".  יכול להיות שתחפשו בפייסבוק דף עסקי של קרן השקעות ששמעתם עליה, כדי ללמוד עוד על החברה.  יכול להיות שנכנסתם לא מזמן לאתר של קרן השקעות מסויימת, וכשנכנסתם לפייסבוק, ראיתם פתאום מודעות של אותה קרן (קמפיין "רימנרקטינג" בפייסבוק).  יכול להיות שנרשמתם לניוזלטר של חברת השקעות, ובפייסבוק ראיתם מודעה של החברה (קמפיין "audience" בפייסבוק).  ויכול להיות גם, שהתעניינתם בצורה כלשהי באינטרנט בקרן השקעות אחת, ובפייסבוק נחשתפם לקרן השקעות שונה (תוספת lookalike לקמפיין או קמפיין רגיל לקהל לפי תחומי עניין),
אבל באופן יזום, נדירים לדעתי האנשים בעולם שיחפשו חברות השקעות קודם כל בפייסבוק.

אם לא פייסבוק, אז מה כן?

לא לא… אני לא טוען ש"לא פייסבוק" במקרה של עסק מהסוג הזה.  אני טוען שפייסבוק היא פלטפורמה נפלאה לפרסום, אבל היא חייבת לבוא, במיוחד בסוגי עסקים כמו חברות השקעות, במקביל לערוצי שיווק נוספים, עם תכנון נכון של המסרים, ועם התאמת המסרים, מטרות הקמפיין והתקציבים, לסוג הקהל ולסוג הפרסום.
ערוצים שיכולים להיות אפקטיביים הרבה יותר מפייסבוק לחברת השקעות לא כל כך מוכרת יכולים להיות גוגל, לינקדין, יחסי ציבור (באינטרנט ובכלל).

אפשרויות הפרסום בפייסבוק.

אחד מהדברים החשובים להבין בפייסבוק, הוא 3 סוגי קמפיינים, בהתאם להגדרות הקהלים.

1. פרסום רימרקטינג (שיווק מחדש) בפייסיבוק.

בדיוק כמו רימרקטינג בגוגל:  בסוג הזה של הפרסום, אך ורק גולשים שביקרו לאחרונה באתר האינטרנט ו/או בדפי הנחיתה של העסק, יחשפו למודעות הרלוונטיות.
היתרון הגדול הוא המיקוד של הקהל:  לקהל שביקר באתר יש בסבירות גבוהה מאוד רצון או צורך אמיתי במוצר.  כשהקהל הזה נחשף שוב ושוב למודעות בפייסבוק, חלק ממנו יכנס שוב לדף היעד של המודעות, ויפנה לעסק או יבצע רכישה.
יתרון נוסף היא העלות:  בקמפיין רימרקטינג, אנחנו לא צריכים לשלם על חשיפת מודעות לקהל חדש, שלרוב מדובר בקהל גדול יותר ופחות ממוקד.

2. פרסום audience בפייסבוק

לעסקים שצברו רשימת לקוחות או מתעניינים (במערכות דיוור או CRM), יש את האפשרות להעלות את הרשימה לפייסבוק ליצירת קהל חדש, ולהציג מודעות רלוונטיות אך ורק לאותם בעלי פרופיל פייסבוק שגם נמצאים ברשימה.

יתרון: בדומה לרימרקטינג, הסבירות שקהל כזה מכיר וזוכר את העסק היא גדולה – קמפיין ממוקד בתקציב יחסית נמוך.

3.פרסום לפי הגדרות גיאוגרפיות (מגורים, מין, גיל..) ולפי תחומי עניין.

היתרון הגדול של פייסבוק, היא המידע העצום שהיא אוגרת על כל אחד מאיתנו: מין, גיל, מקום מגורים, תחומי עניין וכיו"ב.  לכן יש לנו כמפרסמים את האפשרות, לפנות לקהלים חדשים ברמות דיוק גבוהות.

מה שחשוב להבין בסוגים כאלה של קמפיינים, שמהווים כמובן את מרבית הקמפיינים, המודעות והתקציבים בפייסבוק, הוא שהקהל עדיין לא מכיר את העסק.  לכן ברוב המקרים, מודעות של יצירת מערכות יחסים, היכרות, מתנות חינם וכיו"ב יהיה יותר אפקטיבי.

שילוב אפקטיבי של קמפיין לקהל חדש בפייסבוק עם קמפיין רימרקטינג יכול להיות אפקטיבי מאוד:  פרסום של מאמר/טיפ/דף לכידה בקמפיין לקהלים חדשים, יוביל חלק מהגולשים (הממוקדים יותר) לאתר, ואחרי שיכנסו לאתר ויחשפו למודעה הראשונית, הוא יכנסו לקהל הרימרקטינג.
כאן אפשר ליישם את תהליך ה-Know-Like-Trust:  בקמפיין פתוח לגרום לקהל להכיר אתכם ואת העסק, ובקמפיין רימרקטינג לבנות את האהדה ואת האמון של הקהל, יחד עם הנעה ברורה לפעולה.

יכולת הרחבת הקהלים לכל סוגי הקמפיינים בפייסבוק – Lookalike audiences

כמעט כל מפרסם בפייסבוק רוצה להגיע לקהלים גדולים יותר, תוך שמירה על המיקוד, קרי הרלוונטיות של המוצרים ושל השירותים שלנו לאותו קהל.

בחודש מרץ 2014, פייסבוק הכריזה על אפשרות כזאת, שלמעשה מרחיבה כל קהל שנבנה בפייסבוק.
לכל סוג קמפיין כזה, יש בפייסבוק את היכולת להגדיר "lookalike" – לאפשר לפייסבוק לבנות לכם קהל גדול יותר על בסיס קהל קיים, ולהציג מודעות פרסום לקהל הזה.
מכל קהל שיש לכם ברשימת הקהלים במערכת הפרסום של פייסבוק, יש לכם את האפשרות לבנות רשימה חדשה גדולה יותר, תוך שמירה על רלוונטיות ומיקוד באחוזים יפים.

בשורה התחתונה, פרסומים מסוג כזה הם אפקטיביים להפליא.  אפשרות ה-lookalike, במרבית הקמפיינים שאני מנהל ללקוחות, מוכיחה את עצה כאפקטיבית BIIG TIME!!!

למרות זאת, חובה עליכם לבדוק תחילה באופן חכם, ועם תקציבים הגיוניים (A/B Testing).

מסקנות והמלצות:

א. אם אתם מקבלים הצעה לפרסום בפייסבוק, דאגו לקבל הסבר שיווקי מקצועי שישכנע אתכם באמת, שלקמפיין יש אחוזים סבירים להביא לכם תוצאות.
אני ממליץ לכם לחשוב ולנסות להבין, האם הקהל שמתאים באמת לסוגי המודעות שמציעים לכם, נמצא באמת בפייסבוק, והאם חשיפת המודעות בפייסבוק שמציעים להם בפייסבוק באמת רלוונטית ותניע אותם לפעולה.

אם אתם מקבלים המלצה לפרסום בפייסבוק בתקציבים גדולים, כאשר אין לכם נוכחות סבירה באינטרנט וקהל שכבר מכיר אתכם, ואם ההמלצה הזאת מלווה בסוג של הבטחה ש"יהיו לכם ים של פניות מהקמפיין", יכול להיות שנפלתם אל אותם סוגי משווקים שהזכרתי קודם.
במקרה כזה הפעילו נורות אדומות וסירנות רועשות, וחפשו את המשווקים האמינים והמקצוענים יותר!
אל תתנו לקומץ משווקים לעשוק אתכם ולגרום לכם להפסיק להאמין ולהשקיע בשיווק אמיתי באינטרנט, כי זאת הפלטפורמה האפקטיבית ביותר שיש לעסקים.

ב. המלצה חשובה:  אם מעולם לא פרסמתם בפייסבוק, ואם אין לכם נתונים על קמפיינים קודמים שלכם בפייסבוק (כמות קליקים, כמות המרות, כמות תגובות של הקהל, וכמות רכישות) דרשו תחילה לבנות בתקציבים יחסית נמוכים מודעות זהות לקהלים שונים, ו/או לבנות מספר מודעות שונות לאותו קהל.
אחרי שתראו בעיניים טבלאות של תוצאות, יהיה לכם כיוון ברור הרבה יותר של הפעולות האפקטיביות: מי הקהל שמגיב נכון יותר, ואילו סוגי מודעות מושכות יותר את הקהל.
לעולם אל תשקיעו אלפי ש"ח בזמן קצר, אם אין לכם נתונים כאלה!

אם אין לכם ניסיון, ידע וביטחון בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט, מה אתם יכולים לעשות?

אני מבטיח לכם, שבשיחה אחת איתנו במשך לא יותר מ-15 דקות, אנחנו ניתן לכם הסבר משכנע, אילו ערוצי שיווק יהיו הכי אפקטיביים לעסק שלכם, ואיך לשלב אותם באופן חכם, במטרה למשוך יותר ויותר קהל לעסק שלכם.
למה?
כי אנחנו מכירים לעומק לא רק את פייסבוק.
כי אנחנו בונים שיווק הוליסטי, שלוקח מספר ערוצי שיווק רלוונטיים לכל עסק, וגורמים לאותו קהל להחשף שוב ושוב למסרים הכי מדוייקים, תוך גיוון ועדכון הערוצים והמסרים.
וכשהקהל שלכם יחשף שוב ושוב לעסק שלכם, אתם תתחילו לשמוע את הלקוחות שלכם אומרים משפטים כמו "וואו.. איך גדלתם! כל הכבוד!!".

כי כשבונים מסרים לקהלים הנכונים, וכשמתמידים עם השיווק בכל מקום שבו הקהל שלכם נמצא, אין שום סיכוי שהקהל יהיה אדיש!

איך אפשר להתקשר איתנו?

אפשר ללחוץ כאן, לראות מה אנחנו עושים כדי לחזק את הלקוחות שלנו באינטרנט ובכלל, ואם רלוונטי לך, להשאיר פרטים בטופס.

בהצלחה.
ואל תתנו לאף אחד לעשוק אתכם!

IMG_0290Square2xSmall300x300-Transparentשלכם,
סני שלומי – מאסטרנט.

 

 

FacebookSet04-380x200a

 

 

 

 

 

** חשוב לי לציין שמרבית המשווקים וחברות השיווק שאני מכיר אישית ושאחריהם אני עוקב, הם מקצוענים וישרים, שלא ימכרו שירות בלי לדעת שהשירות יעזור באמת לבעל העסק.
אבל ככה זה בחיים.. קומץ בעייתי עושה נזק גדול מידי. 

.

.

.

.

.**ככ

Comments

comments