למה יוסי יצא בהלם משיחת יעוץ קצרה? ואיך הוא יכול לצאת מהפלונטר של "אין לי הרבה כסף לשיווק".

MasternetColoringTheWorld47יש כמה דרכים לצאת מהפלונטר הזה של "אין לי הרבה כסף לשיווק ולפרסום, אבל אני צריך עוד לקוחות!".
מצד אחד, עובדים סביב השעון, ובסוף החודש נשארים עם מעט כסף לפרסם ולשיווק.
מצד שני, השקעה נבונה בפרסום ובשיווק תגדיל לכם את הרווחים, את המשכורת, ותאפשר השקעה גדולה יותר בפרסום ובשיווק, מה שיכניס יותר כסף ויאפשר להגדיל שוב את ההשקעה בפרסום ובשיווק.

מצד שלישי… לפעמים משקיעים זמן וכסף בדברים שלא באמת תורמים, סתם מתוך חוסר ידע או כיון שמישהו הצליח למכור לנו משהו לא רלוונטי, ונשארים בלי כסף ועם הרבה מאוד תסכולים וחוסר אמונה.

לשים בצד את כל מה שידעת עד עכשיו לגבי כל מה שרלוונטי לעסק שלך בשיווק 

ביום ראשון נפגשתי בקניון "שבעת הכוכבים" בהרצליה עם יוסי.  בעל עסק בתחום האמנות.  הוא טען שיש לו תקציב לא גבוה להשקיע בשדרוג השיווק שלו באינטרנט, והציג לי הצעה שקיבל:  בניה של אתר חדש, קידום אורגני בגוגל של 5 ביטויים (סעיף לא מוגדר ולא רציני!), חיבור לגוגל אנליטיקס, ועוד כמה בונוסים בצורה של הדרכות אונליין לשיווק ולפרסום.
ההשקעה שנדרשת: 6,000 ש"ח.

בשלב ראשון הבנתי שיוסי די "נעול" על ההצעה, ואמרתי לו שכנראה אני לא הכתובת.  אני לא בונה אתרים.  אני בונה שיווק שמרביץ פניות ומכירות לטווח הארוך.
כשהבנתי שיוסי נמצא בהקשבה ובראש פתוח, אמרתי לו מה דעתי, וטענתי בתוקף שזה חד משמעי.

ההבנה של דרכי הפרסום והשיווק היעילים ביותר לעסק שלך
אחרי שהבנתי את המגבלות ואת הצרכים של יוסי, תוך 20 דקות גרמתי לו להבין את האמת: שדרוג של האתר הקיים לא באמת יביא לו לקוחות חדשים.  הוא יצא מהפגישה קצת בשוק.

בפגישה הראיתי לו ב"לייב" נתונים ומספרים שרלוונטיים לעסק שלו, לגבי השקעה נבונה יותר של הסכום המוגבל שיש לו לשיווק ולפרסום ממומן:

1. בניית אתר:
12066083_ml-06כשיש תקציב נמוך, כמו במקרה של יוסי, בניה עצמית של אתר או בניה של אתר איכותי, יעיל, וזול תהיה משתלמת, יחד עם השקעה בשירות של קופירייטר שיכתוב את הדפים באופן שיגדילו את אחוזי הפניות והרכישות לטווח ארוך מאוד.

פשוט כי היום כבר ברור לכולם, שבנית אתר מדהים לא תגדיל מכירות.
אז כשאנחנו משקיעים 2,000 ש"ח באופן חד פעמי באתר ובקופירייטינג שירוצו לטווח ארוך, נשארים לנו 4,000 ש"ח מהתקציב.
עכשיו נותר למשוך גולשים כמו לייזר, ולהגדיל את אחוזי הרכישות מקרב אותם גולשים.

2. פרסום ממומן בחיפוש גוגל:
GoogleAdwordsבתחום המסויים של יוסי, ראינו שעלות ממוצעת לקליק בגוגל נעה בין 20 אגורות ל-2 ש"ח.

ניקח עלות של 1-2 ש"ח לקליק, עם 800 חיפושים בחודש בגוגל.
השקעה של 1,200 עבור בניה חד פעמית של הקמפיין ועבור הניהול של הקמפיין בגוגל שירוץ לטווח ארוך, יחד עם השקעה של 600 ש"ח למשך חודשיים בפרסום ברשת החיפוש בגוגל, תביא לסדר גודל של 300 גולשים בחודש למוצרים המסויימים שיוסי מוכר (הערכה זהירה מאוד).
כיון שמדובר בגולשים שחיפשו מוצר מסויים, והגיעו בדיוק לדף המוצר, כאשר יוסי מוכר לפחות ל-1% מתוכם, יש לו 3 לקוחות חדשים, והכנסה נוספת של 4,500 ש"ח (כאשר מוצר ממוצע עולה 1,500 ש"ח).
אז כשאנחנו משקיעים עוד 1,800 ש"ח בפרסום ברשת החיפוש של גוגל, אנחנו נשארים עם 2,200 ש"ח.
את הכסף הזה נשקיע בהגדלת אחוזי הלקוחות הקונים מקרב המבקרים באתר.

3. בנית קמפיינים של רימרקטינג ("שיווק מחדש"):
22066303_sאך ורק הקהל הכי ממוקד ומדוייק, שכבר ביקר באתר בחודש האחרון, יראה מודעות טקסט ובאנרים "רודפות" אחריו באתרי השותפים של גוגל (וואלה, כלכליסט, מאקו, YNET ועוד מאות אלפי אתרים בארץ ובחו"ל) וגם בפייסבוק.

קמפיין רימרקטינג מגדיל את אחוזי הפניות והרכישות מקרב המבקרים באתר.
כשאנחנו מגדילים את אחוז הלקוחות מקרב הגולשים ב-0.66% נוספים, אנחנו מוסיפים ליוסי עוד 2 לקוחות, והגדלנו את ההכנסה ב-3,000 ש"ח נוספים (בסה"כ הכנסה נוספת של 7,500 ש"ח!)

השקענו עוד 1,400 ש"ח עבור הבניה החד פעמית של הרימרקטינג, ועוד 600 ש"ח לחודשיים עבור הקליקים לגוגל ולפייסבוק עבור הרימרקטינג.

עד כה השקענו בסה"כ 5,800 מתקציב של 6,000, ונשארנו עם עודף של 200 ש"ח (והכנסה חדשה של 7,500 ש"ח), עם רווחים, ועם מערך שימשיך לרוץ ולהשתפר גם בעתיד.

2015-06-02-EfectiveMarketingScheme

מה שעוד לא ציינתי, הוא שבקמפיינים של רימרקטינג, כמות של אלפי לקוחות נחשפים שוב ושוב למודעות (שכוללות גם תמונות פרסום), ומבחינתם, מותג העסק של יוסי הפך להיות למוביל בתחומו.

השקעה לטווח ארוך:

25519039_mמה שכבר ציינתי וראוי לדגש נוסף: חלק ניכר מההשקעה של יוסי, היא השקעה שתרוץ לטווח ארוך:
א. בנייה של אתר אלגנטי, שהדגש בו הוא כתיבה שיווקית, מבנה נכון והנעה לפעולת רכישה של הגולשים.
ב. בנייה של קמפיין חיפוש בגוגל (אדוורדס מילות מפתח) שירוץ לטווח ארוך, שימשוך לאתר ולדפי הנחיתה גולשים חדשים, עבורם המוצרים של יוסי רלוונטיים מאוד.
ג. בניית קמפיינים של רימרקטינג בגוגל ובפייסבוק שירוצו לטווח ארוך ושיגדילו את אחוזי המכירות – מודעות טקסט ובאנרים שירוצו לטווח ארוך רק עבור גולשים שביקרו באתר בתקופה האחרונה.

ונשאלת השאלה הרטורית: אז מה משתלם יותר במקרה הזה..
לבנות אתר חדש בהשקעה של 6,000 ש"ח?
או לבנות אתר זול יותר ויעיל יותר, ולדאוג למשוך גולשים שבאמת מחפשים את המוצרים שלך?

דוגמא קלאסית למציאות

זו היתה דוגמא קלאסית למקרה שבו תכנון והשקעה נבונה, יובילו לסיכויים גדולים הרבה יותר של הגדלת המכירות ומינוף ההשקעה לרווח.

זו היתה דוגמא קלאסית לעסק שעבורו נכון להשקיע את הכסף בעיקר בגוגל, כדי לראות תוצאות של כסף נכנס, בזמן יחסית קצר.

זו היתה דוגמא קלאסית לעסק שעבורו, בשלב ראשון, לא נכון לזרוק תקציב גבוהה על פייסבוק, על אתר, על מיתוג וכו'.

זו היתה דוגמא קלאסית לכך שכל מקרה לגופו.

היום יותר ויותר בעלי עסקים מבינים את העובדה שלכל עסק יש את הפתרונות היעילים שנכונים לו, ואין פתרון, אין שיטה או טריק אחד, שמתאים לכל העסקים.
לכן עם הזמן, הקרח מתחיל להנמס בקצב גבוה לאותם ספקים ומנטורים שמוכרים הבטחות שכתובות על קרח.

אז אם מתאים לך לקבל כיוונים אפקטיביים יותר לשיווק שלך באינטרנט, כדי להגדיל את הסיכויים לעוד ועוד כסף נכנס בלי לבזבז כסף על שטויות, יש לך אפשרות ללחוץ כאן, להציץ בפרטים, להשאיר לי את הטלפון שלך בטופס, ואנחנו כבר נדבר על העסק שלך ועל הדרכים הכי יעילות לשדרג אותו.
אני אספר לך רק את האמת! יכול להיות שנגיע למסקנה שלא נכון לך לעבוד איתי, ואז אספר לך מה לדעתי הכי נכון לך לעשות, ועם מי, ויכול להיות שנגיע למסקנה שאנחנו עובדים ביחד.

IMG_0290Square2xSmall300x300-Transparent
שלכם,
שני שלומי – מאסטרנט.

מה שחשוב – שיהיה לך עסק יציב עם רווחים יציבים וגדלים עם הזמן.

.

Comments

comments