MasternetColoringTheWorld46באמצע שנת 2014, הנחתי סמינר לפרסום ושיווק בפייסבוק.  בסמינר השתתפה יועצת מדהימה למחזור משכנתאות, שאיתה סגרתי עסקה.  כמעט.  רק כמעט.  בסוף הסדנה חיפשתי אותה בגוגל.  בפייסבוק.  חיפשתי את כל הקומבינציות האפשריות של השם שלה עם התחום של משכנתאות.  לא מצאתי.  בסוף סגרתי עסקה של 2,850 ש"ח, אבל עם יועץ אחר.

הערכתי אז, שבדיוק כך אבדו לאותה יועצת לא מעט עסקאות של עשרות אלפי ש"ח, רק בגלל שלקוחות שנפגשים איתה או ששומעים עליה המלצות חמות, לא מוצאים אותה באינטרנט.

לפני שאתן כאן את רשימת 6 הדברים שחובה לעשות, כדי לא להעניק למתחרים את הלקוחות הכי טובים שלך, חשוב לי להבהיר את החשיבות הכל כך גדולה שיש לאותה נוכחות בסיסית באינטרנט.

העסקאות הכי משתלמות – פה לאוזן

15178378_mMasternetכשאתם מקבלים המלצה "מפה לאוזן" או באיזה פרסום שראיתם.. מה אתם עושים? מה שכמעט כולם עושים קודם כל… הולכים לחפש בגוגל. בעצם.. לא הולכים.  פשוט שולפים את הסמארטפון, ומחפשים מיד!  מחפשים ובודקים אם בכלל שווה לבזבז 3 דקות על שיחה עם בעל עסק. מה אתם חושבים ומרגישים לגבי ההמלצה, כשאתם לא מוצאים את אותו עסק בגוגל?  המליצו לכם עליו בחום.  אבל.. אין לו אתר.  אין לו אפילו אזכור חיובי או ניטרלי באינטרנט.  פשוט עסק הומלס!

מה לעשות?.. אתר עם נראות טובה ועם מסרים נכונים, עושה קודם כל רושם ראשוני של עסק רציני, ומגדיל את הסיכוי שהלקוח ירכוש או יצור קשר. הרבה מאוד עסקאות נופלות בכל חודש, אך ורק בגלל שלקוחות טובים פשוט לא מוצאים אתר.

כמו אותה יועצת למחזור משכנתאות, שאת שמה לעולם כבר לא אדע, וכמו מוסך לפחחות רכב, לקוח של קולגה שלי, שקיבל המלצה על ספק.  כשמנהלי המוסך לא מצאו באינטרנט אף אזכור על אותו ספק, עסקה עם מחזור של 110,000 ש"ח לחודש (!!!!!) נפלה.

משתלם לבנות אתר, או לא?

אתם רוצים לדעת כמה עולה לבנות אתר? זו יכולה להיות השקעה של 12,000 ש"ח, או 5,800 ש"ח, או 1,800 ש"ח, או 1,200 ש"ח,או כמעט חינם, ע"י בנייה עצמית של אתר, שהאחסון שלו יעלה לכם פחות מ-50 ש"ח לחודש. יש היום פלטפורמות זולות לבנייה של אתרים מדהימים, בלי שום צורך בידע בבניית אתרים.  יתכן מאוד שזה פתרון שיתאים לכם בשלב הראשון. אם אתם לא יודעים לבנות לבד – תוך 30 דקות אתם יכולים למצוא מישהו שיבנה לכם אתר מספק, במחיר יחסית נמוך.

אתר טוב יישאר איתכם שנים.  אז מה זאת השקעה חד פעמית, לעומת עסקה חדשה נוספת בכל חודש? או כמה עסקאות נוספות חודשיות, בשנים הבאות?

אין לי ספק שאתם מוכנים להשקיע באתר, כדי לא לאבד את העסקאות הכי טובות שיש.  עסקאות "מפה לאוזן", גם בעוד כמה שנים.

אז איך לדאוג שלקוחות שמחפשים אתכם בגוגל, ימצאו אתכם?

1. ראשית, בדקו מה הגיוני שלקוחות "פה לאוזן" יחפשו בגוגל, אחרי שיקבלו עליכם המלצה חמה. לדוגמא, אם אתם נמצאים בקדמת הבמה של העסק, השם שלכם הוא "אריק קופרמן", ואתם מנהלים עסק למוצרי פרסום בנס ציונה, סביר להניח שגולשים יחפשו "אריק קופרמן פרסום", או "אריק קופרמן מוצרי פרסום נס ציונה". אז המשפט שתקדמו יהיה האפשרות הרחבה "אריק קופרמן מוצרי פרסום נס ציונה".

אם לעסק קוראים "פרסומה", אז הביטוי שתקדמו יהיה "פרסומה מוצרי פרסום בנס ציונה".

2. אם אין לכם אתר – בנו אתר, ורכשו דומיין (כתובת www משלכם).
ויפה דקה אחת קודם!

3. הנחו את מנהל האתר, לשלב את הביטוי הנ"ל בכותרת שנקראת "תג Title" של דף הבית באתר.

4. הנחו את מנהל האתר, לשלב את הביטוי הנ"ל בתוכן של דף הבית באתר (בלי הגזמה – פעם או פעמיים יספיקו בתוכן).

5. כדאי מאוד גם לשלב חלקים מהביטוי, כמו בדוגמא "אריק קופרמן" או "מוצרי פרסום", או "פרסומה" בתוכן ובתג "Title" בדפים נוספים באתר, כמו בדפי "אודות", "מוצרים/שירותים" וכו'.

6. צרו נוכחות נוספת באינטרנט, כדי שבחיפוש בגוגל יתקבלו מספר תוצאות, וכדי שגוגל יכיר את האתר שלכם, אם מדובר באתר חדש:

  – פתחו דף עסקי בפייסבוק, עם שם העסק  ("אריק קופרמן מוצרי פרסום") ודאגו לכתוב לפחות 1-2 סטטוסים בחודש, שבהם יש מידע התקשרות ומידע על העסק, כדי שלא יהיה רושם של עסק לא מתפקד.

 – פתחו דף בגוגל+ (הרשת החברתית של גוגל) ודאגו לכתוב לפחות 1-2 סטטוסים בחודש, שבהם יש מידע התקשרות ומידע על העסק, כדי שלא יהיה רושם של עסק לא מתפקד.

– הפיצו מספר קטן של מאמרים בפורטלים ובאתרי מאמרים, שבהם יופיעו מידי פעם שילובים של הביטוי הנ"ל (לא בהגזמה ולא במספר רב של חזרות).

גם אם השם שלכם הוא "אבי כהן", סביר להניח ששילוב עם תחום העיסוק, יוביל את הגולשים אליכם.

לסיכום:

אתר אינטרנט הוא בסיס הכרחי לשיווק ולנוכחות באינטרנט. הבסיס ההכרחי הזה לא יביא לכם לקוחות מעצמו, אלא יחזק את החלטת הקניה של הלקוחות הכי טובים שלכם – לקוחות שקיבלו עליכם המלצה חמה, וכמובן ימנע הענקה פסיבית של מתנה מכם למתחרים שלכם.

אם אתם רוצים למשוך לקוחות חדשים לעסק, אתר אינטרנט הוא בסיס הכרחי, אבל בהחלט לא מספיק. כדי לחזק את הבסיס הזה, יש צורך בהקמה של פרסום שיווק הוליסטי באינטרנט – שילוב של מספר ערוצי פרסום ושיווק מתמשך, יחד עם מיתוג ואסטרטגיה שמתאימים לעסק שלכם. 

כדי לקצר לכם את הדרך ליותר מכירות מהאינטרנט, אתם מוזמנים להציץ בדפי החבילות של מאסטרנט לשיווק באינטרנט שיגדיל לכם את המכירות, בלחיצה כאן.

IMG_0290Square2xSmall300x300-Transparent

שלכם,
שני שלומי – מאסטרנט.

MasternetPackagedRemarketing336x280-04-Animated

Comments

comments