MasternetColoringTheWorld30בשנת 2001 בניתי את האתר הראשון שלי באינטרנט.
מאז ועד היום, התרחשו תהליכים שמשפיעים באופן ישיר על כל עסק שמנסה למכור דרך האינטרנט.

כיון שבתחילת הדרך לא התכוונתי לבנות ממנו עסק, עשיתי הכל אך ורק כדי לתת ידע חינם בנושאי רפואה משלימה והעצמה.

זו הסיבה שהגעתי בשיא, בשנים 2004-2005, ל-9,500 גולשים שונים ביום אך ורק מהאתר הזה
(פורטל אמא אדמה), אבל מאז קרו דברים גדולים מאוד באינטרנט.

בתחילת הדרך, בלי לדעת מה זה "קידום אתרים בגוגל", עשיתי בדיוק את כל מה שהיה צריך, כדי לקדם עשרות ביטויים למקומות הראשונים בגוגל.
בלי להכיר את הביטוי "web 2" (אתרים שכוללים אך ורק תכנים של גולשים), איפשרתי לכולם להרשם ולפרסם בחינם מאמרים ופרסומים של העסק.
בלי להתאמץ יותר מידי (הייתי מהנדס שכיר), לקוחות פשוט התקשרו אליי וביקשו לשלם לי תמורת פרסום.
מי שכן הצליח להשיג אותי – פשוט שילם לי.

בתקופה ההיא, האינטרנט בישראל עדיין היה wild west – מדבר צחיח, עליו מתחילים לצוץ בתים, יישובים, ערים.

מאז ועד היום, התרחשו שני שינויים מרכזיים שקשורים לאינטרנט ושמשפיעים עד היום על המספר שנקרא "יתרה" בחשבון הבנק שלך:

1. מאז שאני ועוד מאות אתרים בארץ הצלחנו למשוך בכל יום אלפי גולשים שונים ביום, צצו פייסבוק, יוטיוב, ועוד מאות אלפי אתרים חדשים.
כיון שאף אחד עוד לא המציא פטנט שמוסיף לנו זמן, הדבר הראשון שקרה הוא שזמן הגלישה שלנו, שהתרכז פעם בכמה מאות אתרים גדולים,
התחיל "להתפזר" בין מאות אלפי אתרים, ולכן זמן הגלישה וכמות הגולשים בכל אתר, פחתו באופן קיצוני בתקופה יחסית קצרה.
בואו רק ניזכר איזה אתר אטרקטיבי ומרכזי היה פעם "תפוז"…

2. השינוי המהותי השני שקרה, הוא שהתחיל להמאס לנו לחלוטין מפרסומות!
בעבר לא היתה לנו בעיה עם באנרים, ואפילו פתחנו 30%-50% מהמיילים הפרסומיים שקיבלנו.
כי פעם זה היה מסקרן, מעניין, חדש, לא מציק, ולא בכמויות גדולות כל כך.
היום זה פחות רלוונטי.  פרסום בלבד כבר לא עובד כמו פעם.
דור ה-Y (שידוע גם כדור ה"מילניאס" – "millenials"), אותם חבר'ה שנולדו בשנים 1980 עגד תחילת שנות האלפיים, פשוט לא סובלים פרסומות.  זה לא רלוונטי להם.  הם רוצים חוויה.  הם רוצים לאהוב את המותג, את העסק, את בעל העסק.  הם רוצים שיחשבו קודם כל עליהם.  ואם זה לא ככה – הם יקנו מהמתחרים שלך!

אז איך זה קשור לבזבוז הזמן והכספים של בעלי עסקים בפייסבוק?

התהליך הזה בדיוק, קרה וקורה גם היום גם ב… פייסבוק.
עם הזמן, יש יותר אנשים בפייסבוק.  יש יותר דפים עסקיים.  יש יותר קבוצות.  יש יותר פוסטים.  יש יותר מפרסמים.
אז מה הפלא, שיש פחות חשיפה לסטטוסים ולפרסומים שלנו בפייסבוק?

לכן יש היום פחות משמעות ואפקטיביות לכמות הפרסומים שלנו בפייסבוק.
המשמעות הגדולה יותר היא של המיקוד.  של בחירת הקהלים.  של המסרים.  של אופן השכנוע.

הסיבה שיש היום הרבה מאוד בעלי עסקים שמשקיעים יותר מידי זמן וכספים על פייסבוק, היא שפשוט לא סיפרו להם מה קורה.

אז מה כדאי לעשות?

1. לבחון האם באמת אפקטיבי שפייסבוק יהיה במרכז השיווק שלך.

2. להגדיר מחדש את האסטרטגיה השיווקית שלך, וממנה לבנות תכנית שיווקית של "צעד אחר צעד".

3. להחליט אילו ערוצי שיווק יהיו הכי אפקטיביים לעסק שלך.
אילו שינויים אפשר לעשות עכשיו, כדי להשקיע פחות זמן וכסף, וכדי להרוויח יותר.

כדי שתעשו את השינויי, ותדעו איך להשקיע פחות זמן וכסף ולראות מספר גדול יותר בשורת היתרה בחשבון הבנק,
בניתי את המיני קורס "למצוא את הנוסחה שלך לשיווק אפקטיבי באינטרנט".
כל הפרטים על המיני קורס – בלחיצה כאן.

IMG_0312SquareSmall300x300-Transpatent
שלכם,
סני שלומי,
מאסטרנט – שיווק שתופס ברשת.

Comments

comments