MasternetColoringTheWorld10בתחילת שנת 2013 כבר הבנתי…
שביזבזתי שנתיים שלמות של עבודה מיותרת בעסק.
שנתיים של 120% עבודה, ורק 20% תוצאות.

הפיזור הזה התחיל בפיתוח פלטפורמות לשוק שבדיוק הפך להיות רווי מאוד, המשיך בשני מיזמים בתחום הרוחניות וההתפתחות האישית, עם שני שותפים שלא באמת היו שותפים, ובין לבין, היתה השקעת פינג פונג של 12 משתתפים בשולחן אחד, בהרבה מאוד פעולות לא קשורות די מיותרות.

מאז ההבנה הזאת, השורה התחתונה של אותן שיחות שקיבלתי לשיתופי פעולה בינוניים ומעלה היו "אאאאין מ-צ-ב כרגע".

אני יודע שהרבה מאוד בעלי עסקים סובלים מהמחלה הזאת שנקראת "פיזור".
זה מה שהרבה בעלי עסקים אומרים לי, וזו אפילו נטיה שמנסה להרים ראש אצל חלק מלקוחות הליווי השיווקי שלי.

הגירויים שיש לנו מהסביבה, מסעות השכנוע של חברות ומנטורים ש"הנה הדבר הבא בשיווק ובמכירות, שיהפוך אותך למליונר", בשילוב הפרעות הריכוז וצרות הקשב שמהם סובלים בערך 85%-140% מאיתנו (כולל אני), הם כולם מתכון שיכול להיות קטלני לעסק.

למה פיזור יכול להיות קטלני לעסק?

אולי לא כולם מקבלים את זה, אבל זו עובדה: האינטרנט הגביר את התחרות בשוק.
האינטרנט נותן לכל עסק הזדמנות כמעט שווה להצליח.  בזכות האינטרנט, היום כבר אין צורך בתקציבי פרסום ויח"צ גדולים כדי להגיע לביטחון כלכלי וכדי לגדול.

אותם בעלי עסקים שלקחו את זה בשתי ידיים, הבינו בדרך הקלה או בדרך הקשה, שהצלחה באינטרנט דורשת דיוק בעשייה, בין אם זה מכירות, רשתות חברתיות, שיווק קהילה, קידום בגוגל או כל אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק באינטרנט.

כדי להגיע לדיוק בעשייה, דרוש מיקוד.
דרוש להתחיל משהו, וגם לסיים אותו באמת.

כיון שהשיווק הפך להיות מתוחכם יותר, אי אפשר בשום צורה ואופן, לבנות מערך שיווקי אפקטיבי, כזה שישכנע את הקהל שיש כאן שירות או מוצר ששווה לרכוש, בלי לעשות סדרה של פעולות מדוייקות, ממוקדות, ובלתי פוסקות עד להשגת היעדים ותתי היעדים.

על כן, כל אותם מתפזרים למיניהם, מתחילים פעולה אחת, עוברים לאחרת, סוטים לכיוון אחר, ושוב משנים כיוון ב 180 מעלות.  לכן כל סדרה של פעולות שמסתיימת ומסתכמת ב-40% מהנדרש, יוצרת תוצאה שמניבה כמעט כלום.
אין באמת אפשרות להצליח בדרך הזאת, פשוט כי המתחרים הגדולים עשו סדרה של פעולות שהסתכמו ב-100% מהנדרש, והתוצאות בהתאם.  הלקוחות יגיעו אליהם.

איך אפשר לחסל את הפיזור שלנו, מלבד לבלוע כמוסות של "ריטלין"?

הבסיס: חזון – מטרות – תכנית.

הכלים: לימוד – עשייה.

אי אפשר בלי: החלטיות, התלהבות והתמדה.

החזון הוא החלום.  החלום האישי שלך, החלום של העסק, או החלום לשנות את הסביבה, את הקהילה, את המדינה או את היקום.
החזון הוא זה שממנו נוליד את המטרות ואת התכנית.
החזון הוא זה שיגרום לנו להתלהבות ולאנרגיה, והוא זה שיעזור לנו להתמיד בכל מצב, גם אחרי כישלון טקטי, וגם אחרי הצלחה מסחררת.

מהחזון ניצור מטרות, וכדי להשיג את המטרות, נבנה תכנית: למה לעשות, איך לעשות ומה לעשות.

כדי להגיע למחזור חודשי של 30,000 ש"ח תוך שנה, עליך להגיע למחזור של 20,000 תוך חצי שנה.  ולמחזור של 10,000 תוך 3 חודשים.
אם יש לנו שירות אחד שעולה 1,000 ש"ח (A), ושירות נוסף שעולה 4,000 ש"ח (B), כדי להגיע למחזור חודשי של 30,000 ש"ח, עלינו למשוך מידי חודש 10 לקוחות (A), ו-5 לקוחות (B).

כדי להשיג את זה באופן יציב וקבוע, בלי אף פשרה, עלינו לבנות את התכנית.

ממש בקרוב, אכתוב פוסט שמסביר איך לבנות תכנית שיווקית עסקית.

אל תוותרו, ואל תתפזרו.

בהצלחה,
סני שלומי – מאסטרנט,
שיווק שתופס ברשת.

הנה כמה פתרונות שיכולים בהחלט לעזור לך:
http://blog.masternet.co.il/פתרונות-בשבילך

Comments

comments