תפריט סגור

שיווק הוא מקצוע

כמה כלכלנים צריך כדי להצליח לבנות מוניטין ומערכת שיווק משומנת באינטרנט?
כמה יזמים צריך כדי להצליח למכור באינטרנט באופן רציף ואפקטיבי?

זוכרים את הסלוגן של "דפי זהב"? "אם אתה לא שם, אתה לא קיים"?

למעשה, הסלוגן הזה מבטא את מהות השיווק באינטרנט. אלא שלהבדיל מ"דפי זהב", בהם עצם הנוכחות (ורצוי במקומות כמה שיותר ראשונים) מיצה את הפוטנציאל השיווקי הגלום בהם, באינטרנט, הפועל 24/7, 365 ימים בשנה, ושבו תעבורה של המוני גולשים, אפשרויות השיווק הן כמעט בלתי מוגבלות.

ואכן, האינטרנט מהווה פלטפורמה מרכזית לשיווק עבור עסקים.

עסקים, משקיעים זמן כסף רבים במגוון רחב של פעילויות: בבניית אתרים, בפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, בהפקות גרפיקה, בשיווק ברשתות חברתיות וכן זמן רב בכתיבת תכנים שיווקיים, במטרה לחשוף את העסק שלהם לקהל לקוחות רחב ככל הניתן – אלא שבמקרים רבים, הם אינם מגיעים לתוצאות שייחלו להן.

מדוע? – משום שהיום כבר אין די בפעולות ספורדיות, כדי לקדם את העסק.

כמה בעלי עסקים צריך כדי למכור באינטרנט באופן רציף ואפקטיבי?

כמו שרופא לא מלמד אותנו איך לרפא מחלות,
כמו שלא נרצה שחברת השקעות נדל"ן תלמד אותנו את כל הבסיס הכלכלי, את כל השיטות ואת התיאוריות כדי שנדע איך להשקיע בנדל"ן באופן מושלם,
וכמו שלא נרצה שמסעדה תלמד אותנו איך לבשל את המנות במקום לבשל בשבילנו, כך גם בשיווק:

נכון לשנת 2016 ואילך, תחום השיווק באינטרנט הפך להיות כל כך מורכב, ולכך שתי השלכות:

  • אחוזי ההצלחה של בעלי עסקים קטנים שמצליחים בעצמם לשווק ולמכור באינטרנט באופן רציף ורווחי, הוא פחות מ 3%.
  • עסקים שיכולים להרשות לעצמם להשקיע כמה אלפי ₪ מידי חודש, שוכרים משרדי פרסום ושיווק, לוקחים את ההובלה, ומקטינים את הסיכוי של העסקים הקטנים להתחרות באמת.

האבסורד שבשיווק עצמי

שיווק באינטרנט הנו מקצוע, המאגד בתוכו מכלול של התמחויות, מתודולוגיות ופעולות שונות, כגון מחקרי  שוק השוואתיים, מיקוד קהל היעד ומיתוג, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, כתיבת שיווקית, עיצוב גרפי, תכנון, צילום ועריכת סרטונים, ידע טכני, הרבה מאוד ידע וכלים בבניית קמפיינים אפקטיביים בגוגל, בפייסבוק, בלינקדין, באינסטגרם ובעשרות פלטפורמות נוספות.

אם כן, כדי שבעל עסק קטן יתמחה באמת בשיווק באינטרנט במטרה להצליח למכור באינטרנט, דרושים מספר שנים של קורסים, עבודה והתנסות, בהיקף משרה גבוה, מה שלא משאיר סיכוי לנהל, לייעל ולפתח את העסק.  כי היום התחרות הופכת להיות קשה יותר ויותר גם בקרב העסקים הקטנים.
ז"א שכדי להצליח בשיווק באינטרנט, דרושה השקעה של 60% מהמשכורת, למשך מספר שנים, והרבה על חשבון ניהול פיתוח העסק.  ההשקעה הזאת שוות ערך לפחות לכמה עשרות אלפי ₪.

לחילופין, כדי להצליח בשיווק באינטרנט, ישנן חברות שבונות ומנהלות את פעילות השיווק באינטרנט באפקטיביות גדולה הרבה יותר, בהשקעה נמוכה הרבה יותר, ובאופן כזה שמשאיר לבעל העסק זמן ואנרגיות לניהול, לשירות לקוחות ולמכירות