תפריט סגור

5 דברים חשובים בשיווק דיגיטלי

ככל שהזמן עובר, תנאי השוק משתנים וההרגלים שלנו כצרכנים מקבלים זווית התייחסות שונה, אנחנו מגלים שוב ושוב שכדי להצליח בשיווק ובמכירות, דרושים שינויים באופן שבו אנחנו משווקים ומציגים את העסק שלנו.

מהעיסוק שלי בשיווק עסקים, גיליתי את 5 התחומים הבאים, כתחומים החשובים ביותר כדי למשוך לעסק לקוחות ועסקאות באופן האפקטיבי ביותר.

1. אסטרטגיה ובידול.

אסטרטגיה ובידול לעסק מגדירים דבר אחד עיקרי: את החוזקה של העסק.  את אותו מאפיין שבו העסק בולט ומוביל מול העסקים האחרים בתחום שלנו, שמולו לאותם עסקים אין מענה.
הבידול יכול להיות ייחוד מסויים כמו ניסיון עם קהל יעד מסויים, שירות או מוצר ייחודי שנותן ללקוחות מענה שאותו העסקים האחרים בתחום שלנו לא מציעים, מחיר מיוחד, או כל דבר בולט אחר.

מעבר ליתרון שבחוזקה שאין לעסקים האחרים, בידול חזק לעסק יוצר הזדהות שלנו כלקוחות, וגורם לנו לא לשכוח את העסק.

מה כדאי לעשות?
לנתח את העסק, לבנות אסטרטגיה ובידול וליישם אותם בשיווק.

2. כתיבה והצגה של מסרים אפקטיביים.

כתיבה שיווקית ששומרת על ערכי המותג והעסק, היא מה שתקבע בסופו של תהליך, האם הלקוח ישאר אדיש, או האם יתעורר אצלו רגש שיוביל בסופו של התהליך לעסקה.

המסרים הם תוצר ישיר של האסטרטגיה והבידול.

כאן יש 2 עקרונות חשובים:

א. לכתוב ולהעביר מסר רלוונטי לקהל היעד ולבידול.

ב. לכתוב קודם כל על הלקוח ואל הלקוח.

תם עידן ה"שיח" שמדבר אך ורק על העסק, כדוגמת "אנחנו חברה צעירה ודינמית אזר שמה את הלקוח במרכז.." ותם העידן שבו אנחנו יכולים לכתוב כמו כולם.

אך ורק כשהלקוחות שלנו יקראו ויראו מסרים שמדברים עליהם ועל הצרכים שלהם, הם ימשיכו להתעניין בעסק שלנו.

3. בחינת קהלים A/B testing בקמפיינים

כאשר שאנחנו יודעים מי הם הקהלים שמגיבים באופן האפקטיבי ביותר, שמוביל לעסקאות, הכסף היקר שאנחנו משקיעים במדיה מניב רווחים.

בכל קמפיין שיווקי, חשוב להגדיר מספר קהלים בתוך הקהל הרחב יותר , לבנות לכל קהל כזה קבוצת מודעות, מסרים ותמונות רלוונטיות, ולמדוד את האפקטיביות.

דוגמא:

קליניקה גדולה לרפואה משלימה, שמתמקדת בטיפול בכאב: הגדרנו קהל יעד בגילאי 40+, שסובלת מכאב.

במקום לפרסם מסר אחד לכולם, פיצלנו את המסר למספר קהלים:

– נשים בנות 40-49
– נשים בנות 50-59
– נשים בנות 60+
– גברים בני 40-49
– גברים בני 40-59
– גברים בני 40-59
– גברים בני 60+

לכל קהל כזה בנינו סט מסרים וויזואליים וטקסטואליים שיצרו הזדהות עם אותו קהל.
תוך 3 ימים ראינו מיהו הקהל שיותק מקליק על המודעות ומתקשר לקליניקה: נשים בנות 40-50, ולקהל הזה הגדלנו את התקציב על חשבון שאר הקהלים.

באותו אופן, חשוב תמיד להגדיר תתי קהלים על פי מאפיינים נוספים, למדוד את האפקטיביות, ולשנות את התקציבים בהתאם.

4. השקעה בערוצי המדיה הנכונים לעסק

שניים מהנושאים החשובים ביותר להצלחה בשיווק דיגיטלי, הם השקעה של כסף ואנרגיה בערוצי השיווק והפרסום שבהם קהל היעד שלנו מבקר והשקעה באופן השיווק הנכון.

דוגמא:
מהניסיון שלי בשיווק באינטרנט ובפרט בפייסבוק, ראיתי שחלק ניכר מבעלי העסקים מכירים אך ורק את ערוץ הפרסום הראשון שפייסבוק אפשרה לעסקים: פניה לקהלי יעד על פי מאפיינים של גיל, מאפיינים של מיקום גיאוגרפי ועל פי תחומי עניין.
היום פייסבוק מציע מעל ל-5 ערוצי פרסום נוספים, שמרביתם אפקטיביים הרבה יותר.

5. יצירת מערכות יחסים בדרך לרכישה.  

על הנושא הזה אני כותב ומדבר כבר כמה שנים: פניה אך ורק לקהלים גדולים, יוצרת מצב שבו חלק קטן של אותו קהל נחשף לפרסומים שלנו, וכל אחת ואחד מאותו קהל יעד נחשף לפרסום פעם אחת בלבד.
במצב כזה, הלקוחות נחשפים מעט מידי לעסק שלנו ולכן שוכחים ולא באמת נכנסים לתהליך שיוצר בסופו עסקה.

קהל שכבר נחשף בקמפיין חשיפה למסר אחד, מגיב טוב הרבה יותר למסרים שונים מרגע החשיפה.

יצירת מערכות יחסים עם הקהל מתאפשרת באמצעות שילוב של מספר ערוצים:  קמפיינים של חשיפה בפייסבוק ובגוגל, פניה לקהלים ממוקדים יותר על ידי פרסום לקהל מתעניינים ולקוחות בפייסבוק, פרסום לקהלים שביקרו לאחרונה באתר ובדפי הנחיתה שלנו ושילוב של שיווק תוכן ושיווק באימייל.

שימו לב לעובדה, שכנראה מרבית העסקאות באות מהקהלים שכבר נחשפו לעסק שלנו.
השקעה נכונה של תקציבי פרסום בקהלים אלה, יביאו יותר עסקאות בפחות השקעה.

לסיכום:

הדרך הנכונה שיוצרת עסקאות, היא יצירת ספירלת פרסומים שמבוססת על מסרים שונים לקהלים שונים:
א. יצירת מסרים מיוחדים לקהל הרחב שטרם מכיר את העסק.
כאן אפקטיבי לרוב לבנות מסרים שנוגעים בכאב או בתועלות של קהל היעד שלנו.
ב. יצירת מסרים מיוחדים לקהל שכבר נחשף לעסק.
כאן אפקטיבי לרוב לבנות מסרים שמשלבים את הכאב ואת התועלות, עם מסרים שמדברים על החוזקות של העסק.
-ג. השקעה נכונה של תקציבים בפרסום נכון ומדויק לקהלים השונים, בערוצים ובתתי הערוצים השונים ועם מסרים נכונים לכל קהל.

כצרכנים, יישום של טיפים ושל עצות שיווקיות שבאות מהשטח, יכול לעשות את ההבדל ולהגדיל לכם את כמות העסקאות מהאינטרנט.

לכו על זה!